سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه خوش است که آن دم که به عالم برسد از کعبه صدایش... (خرامان)
قالب وبلاگ

دادگاه نظامی یک تهران، هشت متهم پرونده سی-130 را تبرئه و نهاجا را به پرداخت دیه در حق سرنشینان، کریدور پروازی و جان باختگان شهرک توحید و جبران خسارات وارده به سایر زیاندیدگان محکوم کرد.

شهرک توحید

روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سانحه سقوط هواپیمای سی ‌١٣٠، آخرین نتایج رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای سی ‌١٣٠ را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ‌١-در تاریخ ‌١٥/٩/١٣٨٤ یک فروند هواپیمای سی ‌١٣٠ به شماره ‌٨٥١٩ متعلق به نهاجا در ساعت ‌٢١/١٣ دقیقه از فرودگاه مهرآباد به سوی بندرعباس پرواز و پس از حدود ‌١٠ دقیقه از شروع پرواز به علت بروز نقض فنی در موتور شماره ‌٤، خلبان حالت اضطراری اعلام و با هماهنگی تقرب فرودگاه مهرآباد به فرودگاه باز می‌گردد. در مسیر بازگشت در فاصله چهار مایلی باند، هواپیما به چپ منحرف و در کنار بلوک ‌٥٢ شهرک توحید سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن به فیض شهادت نائل می‌شوند.

‌٢-پرونده سقوط هواپیمای مذکور ابتدا در شعبه دو بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ‌٩ تهران تشکیل و در تاریخ ‌٢٠/٩/١٣٨٤ با قرار عدم صلاحیت به دادسرای نظامی تهران ارسال می‌شود. به دنبال وصول پرونده، تحقیقاتی در این باره آغاز و در نهایت در خردادماه ‌١٣٨٥ دادسرای نظامی تهران علیه هشت متهم شامل: ‌٤ نفر از کارکنان پایگاه هوایی مهرآباد و ‌٤ نفر از کارکنان فرودگاه مهرآباد اعلام جرم کرده و پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه نظامی تهران ارسال می کند.

‌٣-از زمان ارجاع پرونده، دادگاه نظامی یک تهران با برگزاری پانزده جلسه که ده جلسه آن با حضور شکات و خانواده‌های معظم شهدای این سانحه همراه بود بررسی همه جانبه‌ای را درباره ابعاد مختلف این حادثه صورت داد و چندین جلسه اختصاصی نیز با متخصصان نیروی هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناسان و خبرگان فن هوانوردی و خلبانان با تجربه برگزار کرد. بازدیدهای مختلف از بخش‌های مربوطه در نهاجا و شرکت فرودگاه‌های کشور از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

‌٤-دادگاه نظامی یک تهران در نهایت با توجه به جمیع جهات مبادرت به صدور رای درباره این پرونده کرد و به استناد قانون اجازه الحاق دولت ایران به کنوانسیون ‌١٢ اکتبر ‌١٩٢٩ ورشو، پروتکل ‌٢٨ سپتامبر ‌١٩٦١ گوادالاخارا و پروتکل ‌٨ مارس ‌١٩٧١ گواتمالا، نهاجا را به پرداخت دیه در حق سرنشینان، کریدور پروازی و جان باختگان شهرک توحید و جبران خسارات وارده به سایر زیاندیدگان محکوم کرد.

‌٥- با بررسی الف) اسناد، مدارک و مستندات موجود ب) نظریات فنی و کارشناسی ارایه شده توسط متخصصان مختلف در امور هوانوردی اعم از خلبانی، مراقبت پرواز، مدیریت فرودگاهی ، رادار و تعمیرات و نگهداری هواپیما، ج) دلایل و مدارک متقن ارایه شده توسط متهمان که مورد تایید کارشناسان خبره و متعهد قرار گرفته است، د) امکانات و مقدورات موجود در بخش‌های مربوط در نهاجا و سازمان هواپیمایی کشوری، دادگاه اقدامات انجام شده توسط هشت متهم پرونده را مغایر قوانین و مقررات و دستور العمل‌های محلی تشخیص نداد و اهمال ، سهل انگاری و عدم رعایت نظامات دولتی متهمان از نظر دادگاه محرز نشد لذا آنان را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

‌٦- بدیهی است که رسیدگی به موضوع سوء مدیریت و عدم نظارت صحیح در حوزه وظایف اداری متهمان و تنبیه متخلفین در صورت اثبات تخلف، به لحاظ این که فاقد جنبه جزایی است، به عهده مسوولان ذی ربط در نهاجا و سازمان هواپیمایی کشوری است.

‌٧- حکم دادگاه ظرف بیست روز از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در مراجع قانونی است و افراد و مقاماتی که قانونا می‌توانند به حکم صادره اعتراض کنند در حکم دادگاه مشخص شده‌اند که رسما به آنان ابلاغ خواهد شد.

نظر بدهید !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟..........


[ پنج شنبه 86/5/4 ] [ 12:12 عصر ] [ محمدعلی ] [ نظر ]
سئوال از احمدی‌نژاد با شماره 10002230
امشب در شبکه دوم سیما sms سؤالات مردم در گفتگوی ویژه خبری از رئیس جمهور مطرح می‌شود. 
 امشب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، سؤالات مردم که از طریق sms به این برنامه ارسال می شود، از رئیس جمهور مطرح خواهد شد.

دکتر محمود احمدی نژاد
مردم می توانند با ارسال اس ام اس به شماره 10002230 سؤالات خود را از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور که امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 حضور می یابد، مطرح کنند.

رئیس جمهور امشب برای دومین بار در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 شرکت می‌کند که در مورد مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سؤالاتی از رئیس جمهور مطرح می‌شود که وی نیز در پاسخ به این سؤالات به گفتگو با مردم خواهد نشست.
نظر بدهید ؟؟؟؟

[ پنج شنبه 86/5/4 ] [ 11:53 صبح ] [ محمدعلی ] [ نظر ]
لطفاً بعد از خواندن نظر بدهید !!!
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در یادداشتی از همه صاحبان قلم، بیان و گفتار خواست از استمرار سرزنش صدا و سیما به خاطر آنچه در برنامه کوله‌پشتی روی داده، بپرهیزند. 
سردار احمدرضا رادان در یادداشت خود آورده است: درست از همان روزی که در گفتگو با ارباب جراید و اصحاب قلم و رسانه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان سخن به میان آوردم، از این واقعیت آگاه بودم که قدم به قلمرویی نهاده و از پدیده ای سخن گفته ام که از یکسو متولیان بسیار دارد و از سوی دیگر نقادی های بسیاری برخواهد انگیخت.
وی ادامه داده است: لیکن با در اختیار داشتن داده های متقنی که در مطالعات و بررسی های ژرفانگر و پهنانگر بیش از کلید زدن طرح به دست آورده بودم، به این باور یقینی رسیده بودم که اقدام ناجا با استقبال مثالزدنی و بی بدیل شهروندان فرهیخته تهرانی و سایر آحاد ملت شریف و محترم ایران رو به رو خواهد شد. چند صباحی پس از اجرای طرح چنین یقینی مضاعف گشت و اندکی بعد نیز داده های جدید نمایان ساخت که نشاط و ایمنی شهروندان و خوش بینی و اعتماد آنان به پلیس و نهادهای نظام در حال فزونی است.

سردار احمد رضا رادان فرمانده انتظامی تهران بزرگ 

فرمانده پلیس تهران نوشته است:به تعبیر روشن تر، یافته های یقین آور و عاری از خطا آشکار ساخت که اجرای طرح امنیت اجتماعی بستری را فراهم ساخته که در آن شهروندان با ایمنی و آرامش قادرند در جهت اهداف خویش و کشور فراببالند و فرایند رشد و بالندگی را به فراخور رغبت، اشتیاق، انگیزش و ظرفیت ذهنی و روانی خویش استمرار بخشند و مقاصد خویش را فراچنگ زنند. بنده بر این باورم که صدا و سیما با اجرای برنامه های جذاب نظیر معرفی مدل های پوشش، اجرای میزگردهای کارشناسانه و تهیه و تولید صدها ساعت برنامه جذاب و حرفه ای تغییرات ملموس و محسوس در باور و کنش شهروندان محترم ایجاد نموده است.
در ادامه یادداشت رادان می‌خوانیم: از آن گذشته، به زغم من با تامل اندک در برنامه های چند ماه اخیر صدا و سیما به سهولت می توان دریافت که این رسانه نقشی پراهمیت در افزایش احساس امنیت شهروندان و تعالی شان و منزلت نهادهای نظام به ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ایفا نموده است. از همین روی، شایسته نیست تمامیت چنین رسانه اثرگذاری را به خاطر احساساتی بودن مجری جوان آن مورد چالش قرار دهیم.
سردار رادان ادامه داده: اما نکته شعف انگیز و قابل تامل متعاقب بخش اول برنامه "کوله پشتی" واکنش آحاد مردم جامعه به ویژه نخبگان، کارشناسان و ارباب جرائد بود. پس از پخش برنامه شب اول کوله پشتی هزاران نفر با پیام های تلفنی، پست الکترونیکی و جز آن، ضمن ابراز ناخرسندی از واکنش های نمایشگرانه مجری برنامه خواهان استمرار قاطعانه تر طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان شدند. افزون بر آن، در دو روز پس از اجرای این برنامه، دهها مقاله در نشریات، روزنامه ها و سایت های مختلف انتشار یافت که در اغلب آنها بر ضرورت استمرار طرح تاکید گردید.

فرزاد حسنی

فرمانده پلیس تهران در بخش پایانی یادداشت خود آورده است: علاوه بر آن دهها تن از نمایندگان محترم مجلس، قضات و وکلای محترم و اساتید فرهیخته حوزه و دانشگاه در تماس تلفنی با بنده، اینجانب و ناجا را به خاطر اجرای طرح امنیت اجتماعی مورد تحسین قرار دادند. بنابراین از همه صاحبان قلم و بیان و گفتار عاجزانه درخواست می کنم از استمرار سرزنش صدا و سیما بپرهیزند. چه، ایمان راسخ دارم بسیاری از کسانی که در این رسانه ارزشمند خدمت می کنند از هیچ تلاشی برای افزایش مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش شان و کرامت شهروندان محترم فروگذار نمی کنند.
 
ما هم امیدواریم که این طرح با جدیت هر چه تمام تر و پیگیری مضاعف توسط بچه های نیروی انتظامی ادامه یابد تا انشاالله شاهد پاکی جوانان عزیز کشورمان باشیم و در آخرت مدیون خون شهدا نشویم . و همچنین امیدواریم تا دیگر آقایان محترم (‏ کارشناسان !!؟ ) دیگر از اظهار فضل و ادب خود تا اطلاع ثانوی خودداری کنند .
نظر شما چیه ؟؟؟ نظر بدهید ........  

[ پنج شنبه 86/5/4 ] [ 11:45 صبح ] [ محمدعلی ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

دست نوشته های خودم (چه میدونم! شایدم یکی دیگه....) کلاً هر چیزی که به نظر مفید میتونه باشه.
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 80581