سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه خوش است که آن دم که به عالم برسد از کعبه صدایش... (خرامان)
قالب وبلاگ

به عنوان اولین صحبت به بحث سهمیه بندی بنزین که امروز تیتر اول بحثهای سیاسی شده می پردازیم :

در این زمینه که سهمیه بندی بنزین صحیح بوده یا خیر باید گفت که نمی توان کاملاً آنرا رد کرد یا کاملاً هم تایید . زیرا این طرح از جهاتی درست بوده و از جهاتی هم غلط . اما در اینجا به مواردی که باعث نقص این طرح و بروز تشنجاتی که در یکی دو روز اول اجرای این طرح شد اشاره می کنیم :

1. ضعف مدیریت و عدم کار کارشناسی لازم در اجرای طرح و کامل نبودن آن .

مدیریت ضعیف و کم بودن کارِ کارشناسیِ لازمِ این طرحِ بزرگ که در اجرای این طرح اتخاذ شد را می توان یکی از ضعف های عمده این طرح دانست . به عنوان مثال روزهای بعد از سهمیه بندی بعضی سهمیه ها تغییر کرد و تا کنون هم که شاهد این تغییرات هستیم ، از نشانه های نبود کار کارشناسی و سوء مدیریت و همچنین کامل نبودن طرح از سوی مسئولان وزارت نفت ( نه ریاست جمهوری ) است .

2. اینکه کشور ما که بعد از گذشت 28 سال از شروع انقلاب و تبدیل شدن به یک قدرت همه جانبه در منطقه حساس خاورمیانه و با وجود این همه ذخایر عظیم نفتی و ادعای داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای هنوز به تعداد کافی پالایشگاه ندارد تا بتواند سوخت مورد نیاز خود را تولید کند وبنزین را از 16 کشور جهان که بعضی از آنها حتی رنگ نفت را در کشورشان نمی بینند وارد کند یک مشکل اساسی است و باید ریشه این مشکل را در سوء مدیریت های گذشته دانست که چرا به فکر این روزها نبودند .

3. مسأله دیگر که از عوامل اجرای این طرح بود ، مسأله قاچاق سوخت توسط قاچاقچیان ( بخوانید قاچاقچیان مسئول نما !!!! ) بود . قبل از توضیح به این خبر که از سوی یکی از مسئولان وزارت نفت در رسانه ملی گفته شد دقت کنید : (( ما در دریا یک کشتی حامل چند میلیون لیتر سوخت که به صورت قاچاق از کشور خارج می شد را ضبط کردیم ! ))

حال با خواندن این خبر این سؤال در ذهن بعضی ها به وجود می آید که چه کسی می تواند با کشتی قاچاق سوخت کند . آیا مردمی که نهایتاً گالن 20 لیتری را برای ذخیره پر می کنند عامل این کارند یا نه کسانی که دستی در کار دارند ؟ با اطمینان می شود گفت دست هایی پنهان در کار است که این طور سرمایه این مردم را به تاراج می برند و بنزینی را که از پول بیت المال خریداری شده را به چندین برابر قیمت می فروشند . و لازمه جلوگیری از این گونه کارهای کثیف شناسایی عاملان آن است و با اطمینانی که از رییس جمهور عزیزمان در برخورد با این گونه عوامل داریم امیدواریم که هر چه زودتر ریشه قاچاق و قاچاقچی در کشور کنده شود . انشاءالله                                             

                                                                                           منتظر نظرات دلگرم کننده شما هستم

 

تصاویر تخریب و آتش سوزی جایگاههای سوخت توسط برخی فرصت طلبان

تصاویر تخریب و آتش سوزی جایگاههای سوخت توسط برخی فرصت طلبان


[ شنبه 86/4/16 ] [ 4:45 عصر ] [ محمدعلی ] [ نظر ]
<      1   2   3      
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

دست نوشته های خودم (چه میدونم! شایدم یکی دیگه....) کلاً هر چیزی که به نظر مفید میتونه باشه.
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 80587